back

Nieuw bij Westerlingen: Marco Bos.

07 November 2022

Nou ja, nieuw… Marco draait al een tijdje mee bij Westerlingen. Dat bevalt beide partijen zo goed dat we het hoog tijd vonden om de samenwerking wereldkundig te maken. Dus bij deze. Als associate director zal hij zijn strategische inzicht en management skills (blijven) inzetten om de creatieve output van Westerlingen verder te versterken en te vergroten. 

Marco is inmiddels een ervaren rot in het vak. Ooit begonnen als account manager bij het Haagse bureau Arrow heeft hij zijn verdere loopbaan vormgegeven als eigen ondernemer, interim marketing adviseur aan klantzijde en als leidinggevende bij communicatiebureaus als New Message en Admix.

Nu sluit hij zich aan bij het Haagse bureau Westerlingen. Marco, zelf woonachtig op de grens van Den Haag, kent het communicatielandschap én de eigenaren van Westerlingen, Roland Tielman en Maarten Klep, dan ook zeer goed.

“Ik ken Roland en Maarten al sinds m’n jeugd. Na onze studies zijn we elkaar vaak genoeg tegenkomen, ook op professioneel gebied. We hebben jaren geleden zelfs al eens gebrainstormd over een eigen bureau. Dat mocht toen niet zo zijn. Roland en Maarten zijn, na 15 jaar bij Amsterdamse bureaus gewerkt te hebben, 9 jaar geleden Westerlingen begonnen en hebben in die tijd een sterk strategisch en creatief boutique bureau neergezet. Ik heb me in de tussentijd zowel bij bureaus als aan klantzijde kunnen ontwikkelen. De kennis en ervaring die we nu delen is enorm en vult elkaar perfect aan. Dat is het afgelopen jaar ook wel gebleken, waar we succesvol samenwerkten op prachtige accounts zoals BUREN, Vroom & van de Heuvel en Gracher Surety Nederland. ”

De komst van Marco Bos geeft de ambitie van Westerlingen weer om hun positionering van Brand & Content agency, verder uit te bouwen.

“Net als Roland en Maarten geloof ik dat content creatie altijd gebaseerd moet zijn op een heldere merkstrategie. Na een lange periode waarin met name de digitale mogelijkheden van targeting de boventoon voerden, merk je dat het belang van merkpositionering, storytelling en concepting ook bij online marketing steeds meer ingezien wordt. Daarmee is de positionering van Westerlingen als Brand & Content agency relevanter dan ooit. Ik sluit me vol overtuiging aan bij hun missie om de synergie tussen merkstrategie en content creatie te versterken. Dat is voor bedrijven namelijk dé manier om herkenning en voorkeur bij hun doelgroep te creëren.”